duminică, 2 decembrie 2012

Hipsters and... me...


Buna dimineata dragilor. Daca ma vede cineva cum stau sa scriu post-ul asta, o sa ziceti ca am innebunit de tot. Anway, funniest shit happend to me past few months. Dar inainte vreau sa zic ca am iesit vineri la un ride, and it was awesome. :) Vreme frumoasa, un cruiser dragut... Little that I could ask for more. :)

Dar, cum spune si titlul, si precum inaintea mea (Acum vre-un an, cred) Leul de Oras s-a exprimat pe subiect, simt nevoia sa o fac si eu. O fi o chestie a noastra personala, sau generalizata? God knows, da' vreau sa vorbesc despre hipsteri.

In primul rand, si poate cel mai important, trebuie sa subliniez. Eu NU SUNT hipster. Si, nu, oricat as fi catalogat sau clasificat ca atare, nu sunt hispter. (That... kinda sounds hipster-ish, dosn't it? :P )

In ultimele cateva luni am avut cateva discutii cu cativa colegi, variind de la stilul meu de imbracaminte, pana la ce muzica ascult si finalizand cu ce conduc. Cica as fi hipster. x_X

Am facut ceva digging noaptea asta, in doua cai. Prima, am cautat pe UrbanDictionary ce inseamna "hipster". Si ca definitie, suna bine, dar daca stau sa ma gandesc mai bine, sa-mi spuna si mie cineva unde e originalitatea si creativitatea cand toti va imbracati LA FEL si toti, dar absolut toti aveti produse Apple in buzunar si/sau geanta? (Si in cazul baietilor, manpurses?)

Personal, sunt fan Indiana Jones, dar serios acum, de cand iti da primul floc... de cand ai primul gram de testosteron in corp, nu poti sa umblii cu geanta, pe bune. It's gay. And not in the good way...

Cat despre  telefoane... Nu ca as avea ceva in mod personal cu Apple, in afara de faptul ca se lupta cu Google pentru a cucerii lumea, afacere din care doar Gates castiga, dar chiar sunt niste jeguri de telefoane (Hai sa le numesc device-uri) overpriced, proasta calitate si lipsite de majoritatea lucrurilor utile pe care le are un smartphone.

Iar faptul ca toata lumea, si subliniez, toata lumea are, chiar ca ii omoara tot sensul de a vedea marea creativitate din spatele acestui hype. Ok, esti hipster, iti iei haIphone ca e hipstersh-fashinish si vrei sa faci un statement. Parca inteleg, dar tine cont, ca pentru ficare tu, exista 4 piti si 3 burtosi care si-au luat si ei haIphone 5 mancati-as. Asa ca o sa va ingrop pe toti in clasificarea de cocalari si inchid subiectul. E ca si cum ai conduce BWM sau Mert. Ma astept sa bubuie Salam pe geam, sau, in cazul tau, din haIphone, ca deh, doar nu l-ai luat sa faci buisness, ca daca era, nu-ti lui porcaria aia. :))

Mai departe. Capitolul haine. In afara ca prima intrebare care-mi vine mie in minte e: "Oglinda n-ai acasa?" sau: "Mama ta te-a vazut cum ai iesit pe usa?" dupa aia imi vine sa disec. Partea 1. Freze. Pe bune? Adica, chiar trebuie sa te duci la singurul frizer cu bolnav de Parkinson din Bucuresti ca sa te simti bine cu tine? Iar culorile? Pe bune? Roz? Verde? Mov? In momentul in care ajung sa fac pariu cu colegii despre ce galeata de vopsea iti cade in cap dimineata asta, vei stii ca e o problema, iar daca in continuare nu crezi asta, well, yeah, see my point? Asa, si sa-mi explice si mie cineva, DE CE, si pentru ce motiv obiectiv ar purta cineva ochelarii fara dioptrii? Si daca vrei sa faci asta, de ce ti-ai ales modelul lu' bunicu'? That was in fashion sooooooo during the First World War...

Mai departe. Torso. And stuff. Ponchos si esarfe/fulare infasurate dupa gat. In afara ca nu m-ai prinde mort purtand un poncho, e ca si cum ai fii scotian si ti-ai trage kilt-ul pe cap, in loc de picioare, partea proasta e ca-l uiti in jurul gatului. Sigur o sa sara cel putin 1 individ de cur in sus sa zica ca e confortabil. Nu, nu e. My body was raised in shirts. Si daca ies fara pe strada, ma simt ciudat... Fizic. Deci, nu merge chestia cu confortul. Arde-o nud pe strada, macar atunci ai fi original...-ish.  Iar esarfele/fularele, nu mai pot. Daca mai vad o tipa (sau tip) in mijlocul lui Iulie cu un fular in jurul gatului de parca s-ar pregatii sa plece in expeditie la Polul Nord, cred ca o sa fac icter.

La capitolul pantalonii. Hai sa ne intelegem. Barbatii nu ar trebui sa poarte pantaloni stramti. Si in nici un caz pantalonii deasupra genunchiului. Mai ai 10 ani? Nu? Atunci arata-ti varsta si incearca sa tii mararul ascuns. Si daca e EXTREM de cald, atunci, 3 sferturi e ok, dar sa fie sub genunchi, altfel, imi permit sa te consider un copilandru retard si sa ma comport cu tine ca atare... vrei o acadea?

In final, pantofii/adidasi. Toti converse, si toti vechi. Dar nu sunt vechi, ca sunt noi, dar arata vechi. Si sunt scumpi. Dar sunt noi. Deci te doare capul ce pot face unii sa faca un fashion statement. Eu? Una din perechile mele de adidasi are 7 ani, corect. Dar continuii sa ii port nu pentru ca nu stiu ce, ci pentru ca sunt comozi. Si pentru ma inteleg bine ci ei si nu s-au rupt. Si pentru ca nu prea am bani de aruncat pe geam sa-mi iau altii noi pe care sa-i schimb la sfarsitul verii. Si asta se aplica la orice fel de acesoriu si/sau articol vestimentar.

In fine, ajungem la motor. Am un Izh Planeta 5 din '92, Nu l-am luat ca-mi plac chestiile vintage. Nu, nu, nici pe departe. L-am luat ca nu aveam bani sa-mi cumpar o Savage, sau o Intruder de 600. Si am zis ca macar asta daca o dau pe jos, nu plang dupa ea, e simplu. ERA CHEAP. Nu merg cu CB-ul de 350 pentru ca arat atat de hipster pe ea, merg cu ea pentru ca e buna de oras si ca e freakingly cheap! Simplu? Nu? Hai sa iti mai explic ceva, vreau sa vopsesc pe ea o stea rosie in 5 colturi, tot crezi ca ma iau in serios cand o calaresc? Ma bucur.

Muzica? Ascult folk si metal, dar mai ales post-grunge. Chiar crezi ca sunt genul care o arde hause? Serios acum! Asa ca, pentru toti cei care credeti ca sunt hipster, nu. I'm just poor. :)) Iar pentru toti cei credeti ca sunt la moda, ca voiam sa vorbesc si despre asta, am crescut ca un missfit, eram tocilarul clasei si faceau oamenii misto de mine ca jucam WoW... Cum de a ajuns asta sa fie la moda? I want my place in the back of the room again, acolo puteam face atat de multe lucruri fara sa fiu bagat in seama sau sa fiu urmarit... Puteam fi invizibil, and I liked that, pentru ca nu stiai de unde vine, atunci cand vine... Imi place sa fiu in centrul atentiei, dar imi place sa primesc atentia from my own peers, nu de la niste random people I don't know, nor do I care about.

Asa ca, daca esti hipster, te rog, uite-te la tine si la cei ca tine si explica-mi unde si cum esti tu original si/sau creativ. Explica-mi unde esti tu altfel si cum erai tu trend-setter si pionier fashionist? Cand tot ce vad acum e acelasi melanj de oameni fara creier care fac lucruri dupa turma, pentru ca... asa face turma?
Iar daca inca nu poti sa-mi explici, si tot nu te-am convins sa te schimbi, te rog, fa-ne la toti o favoare si agata-te de-un steag. Macar asa as stii ca nu am pus tricolorul in geam degeaba, si scapam de o grija pe pamanant. Pana atunci, plateste-ti ratele la haIphone 5... ;)

Cat despre voi, restul, care ati ras si v-ati regasit indignarea in aceste randuri va las sa va amuzati pe o melodie de hipstereala maxima (Al doilea lucru care l-am cautat din greu noaptea asta, pentru ca nu stiam melodia, nu stiam numele formatiei, nu stiam versuri si, desi stiam ca e folosita la o reclama, gresisem compania, aveam impresia ca e la reclama de la Vodafone, aka, prostia aia crunta cu caii...) si ma gandesc cu groaza ca la vara o sa merg si eu pe un motor similar, si o sa creada lumea ca's hipster. Dar nu-i nimic, imi pun jacheta de aviator si o caciula de blana cu urechi + ochelarii de Caffee racer, si poate, doar poate, se prinde cineva ca o fac la misto... Daca nu, well, maneaua e in floare oricum, asa ca ce ma plang?

O zi superba sa aveti si sper sa priviti in culori, sa nu ajungeti sa fiti mainstream gandind in gri. :) 



2 comentarii: